zaterdag 6 april 2013

Zonnige kleuren


Vandaag schijnt zomaar de zon en op zo'n dag horen gewoon kleuren bij!
Er is wel het één en ander veranderd in de wereld van de bolletjes wol en katoen, vroegár zat er in elke winkelstraat wel een handwerkwinkel daar stapte je naar binnen en werd getrakteerd op vele kleuren katoen en wol die gerangschikt in vakken lagen. Keuzes in kwaliteit en diktes zat en als je wist wat je nodig had was je keuze zo gemaakt moeilijker werd het als je niet wist wat je wat je ging maken en zomaar zo'n winkel binnen stapte.

Tientallen jaren later anno 2013 is ligt de zaak wel even anders de handwerkzaken zijn in de minderheid zeg maar rustig zo goed als verdwenen. Zo hier en daar proberen een paar kleine oude winkeltjes het hoofd boven water te houden maar daar moet je echt voor naar op zoek gaan.
Het hele gebeuren is verplaatst naar het internet en ik heb de proef op de som genomen en via Marktplaats (wat meestal toch iets goedkoper is als je geluk hebt) katoen besteld.
Het nadeel hiervan is dat de kleuren anders overkomen op het beeldscherm en dat heb je weer niet als je een handwerkzaak zou binnen stappen daar kan je de kleuren direct zien.
Maar ieder voors heeft zijn tegens.... met een kopje thee op de bank bolletjes uitzoeken wanneer het jou uitkomt heeft ook wel iets.

Vandaag is mijn bestelling aangekomen en ik moet zeggen het viel mij niet tegen toen ik de de doos openmaakte mooie sprankelende kleuren maar misschien komt het ook omdat de zon schijnt dat maakt alles net iets vrolijker.
Wat ik er van ga maken weet ik nog niet maar een verzameling bolletjes aanleggen kan nooit kwaad.
In ieder geval is de missie geslaagd op naar de volgende speurtocht naar kleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...